Thomas Rowlandson underskrev London-spilverdenen

bredde =
Thomas Rowlandson var en Engelsk kunstner. Han blev født i 1756 og stod ved karikaturens vugge. Nogle siger endda, at han med sit ivrige sociale blik og politiske viden var opfinderen af ​​karikaturen. Han malede og tegnede adskillige politikere og lavede tegneserier af dem. På grund af sit erotiske arbejde faldt han i glemmebogen i lang tid efter sin død i 1827. Hans arbejde blev censureret og boikottet i det 19. århundrede.

Vi henter det her på OnlineCasinoGround. Fordi han også lavede snesevis af tegninger, skitser og karikaturer af sin tids spilverden. For nogle læsere kan de også være interessante fra et historisk synspunkt. Men vi synes det mest er smukke billeder i stil med Thomas Rowlandson.

Thomas Rowlandson

Thomas Rowlandson

Eksempel på et erotisk billede (selvfølgelig placeres et af de mindst voldelige her).

Thomas Rowlandson er født i London den 13. juli 1756 i et jødisk kvarter. Dette distrikt er derefter Londons finansielle centrum, men er også kendt som en ghetto. Næppe noget vides om hans mor, hun kan være død da Rowlandson var ung. Hans far er en erhvervsdrivende, der ofte har økonomiske problemer. Thomas har en yngre søster. Hun gifter sig med Samuel Howitt, der er kendt som maler af sportsscener.

Thomas Rowlandson er ambitiøs. I en alder af ni sendte hans far ham til en skole med en vis respekt. Der får Thomas de første kontakter med børn fra velkendte familier. Han deltager i tegnetimer i Paris og London i ung alder og studerer på Royal Academy i nogen tid. I mellemtiden rejser han regelmæssigt til Frankrig, især Paris, Belgien, Irland og Wales. I en senere alder bliver han også lejlighedsvis i Holland.

Spil og karikaturer

I lang tid sørgede en tante for Rowlandsons økonomiske vedligeholdelse. Når hun dør, arver Thomas Rowlandson en stor sum penge af hende. Dermed hygger han sig i Londons spilrum. Når bunden af ​​hans skattekiste ses, rådgiver gamle skolevenner ham at tjene sine penge med karikaturer.

Han begyndte at tegne karikaturer i en tidlig alder. Han forbedrer gradvist sin teknik. Han supplerer det med viden om gadeniv. Og han har allerede solgt tegninger og karikaturer til udgivere og enkeltpersoner. Så han følger råd fra sine venner. Han fokuserer på karikaturer, som er en spirende genre på dette tidspunkt, og illustrerer historier og bøger.

Metode og design

Thomas Rowlandson tegner hovedsageligt med en rørs pen. Han ætser derefter sit design i kobberplade. Endelig tager en gravør sig af den videre efterbehandling. Det består af akvatint, en teknik til brug af farve i flere områder. Farvning udføres for hånd.

Der er flere illustratorer og karikaturister omkring 1780. Disse inkluderer endda kunstnere med et lige så satirisk syn på deres miljø som Rowlandson, såsom Hogart, Cruikshank og Hogarth. Men ifølge eksperter står Thomas Rowlandson hoved og skuldre over det. Han har mest talent og er især rost for sin komposition og øje for detaljer. I sine satiriske karikaturer forbliver Rowlandson også tættest på virkeligheden.

Smithfield snyder

Thomas Rowlandson er en karikatur af Countryman og Sharpers i en alder af 31. Han sender den ind til en udstilling på Royal Academy i 1787. Efterbehandlingen udføres af John Keyse Sherwin. Både Sherwin og Rowlandson figurerer sig selv i billedet. Senere ændres tegningens navn til The Smithfield Sharpers.

Thomas Rowlandson er selv en stor gambler. I erindringerne fra sin klassekammerat John Bannister, optaget af John Adolphus, står det: Rowlandson var desværre ekstremt afhængig af spil. Bannister diskuterede ofte dette med ham, venlig, men uden frugtfri overbevisning. En dag kommenterede John R Smith, en gravør, at Bannister skulle stoppe sin indsats. "Gem din sympati og råd," sagde han, "fordi Toms spiladfærd ikke kan helbredes."

Rowlandson hørte om Smiths bemærkning og lavede naturligvis en tegneserie (Hawks and a Pigeon), hvor Smit var en karakter.

Even-Odd-tabellen

Roulette-forløbere er rigelige i London. I 1782 er der kun i området St. James som mere end 300 borde. Spillet kaldes derefter Even-Odd. Den 28. oktober 1781 ætser han en tegning, der ganske enkelt kaldes EO-tabel. Det genanvendes derefter flere gange. Nogle gange sker det med andre titler, for eksempel Privat Amusement i 1786.

Thomas Rowlandson

Even-Odd-spillet, forgængeren for roulette.

In 2011, et kunstcenter viste nogle værker af Thomas Rowlandson, herunder Privat Amusement. New York Times skriver om, at "Babyboomere nød de glade, irreverente tegneserier fra Mad Magazine, de skumle kødelige tegneserietegninger af R. Crumb og politisk grusomhed i tegninger af Thomas Nast. Londonfolk havde tidlige versioner af alle tre i slutningen af ​​18-tallet. I de uhøflige, umoralsk og djævelsk sjove billeder af Thomas Rowlandson. "

Spillebord i Devonshire

Politik og satire er emnerne til Thomas Rowlandson. Han er ivrig efter at understrege adel, men især det grebspil, der har på de britiske aristokrater. Et "spillebord i Devonshire" fra 1791 er kun et eksempel.

Tegningen viser, at Rowlandson trak folket klart genkendeligt, hvilket naturligvis er nødvendigt for en karikatur. Denne tegning viser Georgiana og Henrietta, to søstre af Spencer-familien, i midten. Denne familie hører til en af ​​de mest fremtrædende aristokratiske familier i Storbritannien.

Thomas Rowlandson

Gamingbord på Devonshire

Scenen er fanget i Devonshire House på Piccadilly. Der organiserer Georgiana ofte spil der. Derefter får hun simpelthen renoveret salonen, så hun kan spille Hazard-spillet med sine venner. De spiller for seriøse penge. Det er kendt, at Georgiana har en spilgæld på omkring 6 millioner euro omkring 1790, konverteret til det aktuelle tidspunkt.

Støj ved et farebord

Hazard er et gammelt terningespil, der er enormt populært i England i Thomas Rowlandsons dage. Han har derfor trukket flere situationer, hvor spillet kan ses.

Thomas Rowlandson

Spark op ved et farebord

I 1787 lavede han ”Kick Up at a Hazard Table”. Bekæmpelsen begynder, når en britisk officer til højre i billedet har lidt et betydeligt tab. Han peger pistolen mod en gammel franskmand. Rowlandson viser, at manden er det fransk med hestehale. Manden reagerer med et kontraangreb for at beskytte sine gevinster. En tredje gambler reagerer med en stol, en anden med en flaske og lysestage.

Den ekspressive brug af farver og nuancer, der derfor kun adskiller sig meget fra hinanden, fremhæver det drama, der finder sted. I henhold til kunstkendere viser det Rowlandsons håndværk. Men sammenlignet med hans tidligere arbejde, var væksten i hans arbejde også. For øvrig gør han dette arbejde på et tidspunkt, hvor han selv på grund af nogle tilbageslag i spil er noget fattig.

Ovenfor denne artikel kan billedet "Hazard Room" ses. Det er den mest gengivne skildring af Thomas Rowlandson, når det kommer til spil. Det viser et spilrum i London, som vi tidligere har beskrevet i artiklen om Willliam Crockford.

Kilder

  • Memoires eller John Bannister af John Adolphus fra 1839, bind 2, side 289
  • Artikel i New York Times, 14. maj, 2011 om udstilling med arbejde af Thomas Rowlandson
  • Bogen "Thomas Rowlandson" af Art Young fra 1938
  • Bøgerne "Rowlandson the caricaturist" af Josepth Grego fra 1880
  • Bogen "A History of Caricature" af Bohun Lynch fra 1926
Tilføjet til ønskelisteFjernet fra ønskeliste 73
Tilføj til sammenligning
EUSLOT Casino
Del
1 år siden

EUSLOT Casino

EUSLOT Casino Review tilbyder - Online casino tilbud på EUSLOT Casino Review med en samlet rating anmeldelse af 7.3
Tilføjet til ønskelisteFjernet fra ønskeliste 1
Tilføj til sammenligning
BoaBoa Casino
Del
1 år siden

BoaBoa Casino

BoaBoa Casino Review tilbud - Online casino tilbud på BoaBoa Casino Review med en samlet bedømmelse af 8.4
Tilføjet til ønskelisteFjernet fra ønskeliste 0
Tilføj til sammenligning
Vegas Hero Casino
Del
1 år siden

Vegas Hero Casino

Vegas Hero Casino Review-tilbud - Online casino-tilbud af Vegas Hero Casino Review med en samlet vurdering af 4.4

Vi vil være glade for at høre dine tanker

Giv en kommentar

Acasino.biz
Logo
Nulstil adgangskode
Sammenlign varer
  • I alt (0)
Sammenligne
0